رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: نظم در کار قضایی یعنی اتقان، استحکام و صحت آرا و تصمیمات قضایی 

18:51 - 24 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۸۵۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: نظم در کار قضایی یعنی اتقان، استحکام و صحت آرا و تصمیمات قضایی 
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: باید نظم و انضباط کاری را در دستور کار قرار داد چرا که نظم در کار قضایی یعنی اتقان، استحکام و صحت آرا و تصمیمات قضایی هست. 

خبرگزاری میزان_ ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سومین برنامه سفر کاری خود به میاندوآب در نشستی صمیمی که ظهر روز چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه با قضات این حوزه قضایی داشت به تشریح موارد مهمی که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد پرداخت.

عتباتی در این مورد بیان کرد: حوزه قضایی میاندوآب مشکلات و کمبود‌هایی را دارد، همچون تامین نیروی انسانی قضایی در محاکم که این مشکلات دغدغه مدیریت استان است و تلاش‌هایی نیز به منظور رفع این مشکلات صورت گرفته و می‌شود و مجموعه مدیریتی دادگستری استان رفع این مشکلات را دنبال می‌کند تا همکاران با آرامش خاطر، دقت، اتقان و قاطعیت برای احقاق حق قضاوت کنند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: نقد‌هایی که صورت می‌پذیرد نافی زحمات همکاران نیست و بیان مشکلات در راستای تدبیر برای رفع آنهاست تا بدین طریق رضایتمندی خوبی را در بین مردم از هر حیث ایجاد کنیم چرا که معدود و محدود ایراداتی که در برخی شعب وجود دارد نه تنها ایجاد نارضایتی می‌کند بلکه غالب زحمات همکاران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

تاکید بر نظم و انضباط کاری از دیگر توصیه‌های عتباتی در این نشست بود و اظهار داشت: باید نظم و انضباط کاری را در دستور کار قرار داد چرا که نظم در کار قضایی یعنی اتقان، استحکام و صحت آرا و تصمیمات قضایی هست. 

رئیس شورای قضایی در ادامه به تبیین طرح جهادی تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، معوق و موجودی‌های نامتعارف پرداخت و گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، معوق و نامتعارف با کار جهادی باعث سرو سامان شعب شده و اطاله دادرسی را از بین می‌برد و باعث می‌شود مردم احساس کنند و بدانند که در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به حقشان می‌رسند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: چشم مردم به قلم و اقدام دستگاه قضایی است و از آن به عنوان یک سیستم حاکمیتی احقاق حق انتظار دارند و باید با برنامه ریزی که برای روز‌های باقی مانده از سال و سال آینده صورت می‌پذیرد این روند خدمت رسانی را ارتقاء داد و با همت و کار مضاعف در کسب رضایت مندی مردم که، ولی نعمت ما هستند تلاش کرد.
استفاده قاعده‌مند از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، بالا بردن کیفیت رسیدگی ها، توجه به برنامه ها، شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها ابلاغی از سوی مجموعه مدیریتی دادگستری استان از دیگر توصیه‌های عتباتی در این نشست بود.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: میاندوآب شهری است که در موقعیت خاصی قرار داد و نوع جرایمی که در این حوزه قضایی اتفاق می‌افتد با سایر حوزه‌ها متفاوت است و در تحقیقات این امر مورد توجه قرار گیرد.

مجیدی همچنین تعیین تکلیف پرونده‌های معوق، مسن و موجودی‌های نا متعارف را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه اعضای جلسه نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد موارد اعلامی بیان و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *